Akcesoria home office – wszystko co potrzebujesz podczas pracy…
Praca zdalna zyskuje na popularności. W ostatnich miesiącach, w efekcie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa, wiele firm z różnych branż przeszło na tryb pracy zdalnej. Tak zwany home office wymaga nie tylko wyrobienia odpowiednich nawyków sprzyjających efektywnej pracy, ale i wyposażenia domowego biura w niezbędne akcesoria, pozwalające na należyte wykonywanie obowiązków. Oto najważniejsze z nich!
Drukarki – drukuj dokumenty bez wychodzenia z domu
Kluczowym urządzeniem, jakiego nie może zabraknąć w domowym biurze jest drukarka. Godziny pracy przed komputerem wiążą się z generowaniem rozmaitych dokumentów, w tym umów, faktur czy dostarczonych przez pracodawcę materiałów niezbędnych do realizacji pracowych zadań. Drukarka, która usprawni codzienną pracę, powinna posiadać podstawowe funkcje umożliwiające sprawne drukowanie. Przy wyborze urządzenia warto wziąć pod uwagę jego wielozadaniowość – idealnie, gdyby drukarka pozwalała zarówno na drukowanie, jak również skanowanie i kopiowanie. Wybierając odpowiednią drukarkę możemy zdecydować się na jeden z dwóch rodzajów – sprzęt atramentowy i laserowy. Zarówno tzw. atramentówki, jak i urządzenia laserowe, mają swoje plusy i minusy. Zakup odpowiedniego urządzenia warto uzależnić od charakteru wykonywanej pracy i ilości drukowanych dokumentów. I tak, drukarki atramentowe, choć tańsze w zakupie, wymagają uzupełnienia tuszami, których koszt może przewyższać cenę urządzenia. Mniej obciążające dla domowego budżetu są zamienniki, umożliwiające zakup tuszów w atrakcyjnej cenie. Minusem drukarek atramentowych jest ich mniejsza wydajność. Rekompensuje to jednak dobra jakość wydruków zdjęć i grafik, zarówno w kolorze, jak i w czerni i bieli. Droższa drukarka laserowa cechuje się niższym kosztem wydrukowania jednej strony. Większa wydajność drukowania to zaleta w przypadku pracowników drukujących dużo i często. Olbrzymią zaletą drukarek laserowych jest też fakt, że tonery, w przeciwieństwie do tuszów, nie zasychają, co ma szczególne znaczenie w przypadku sporadycznie używanego sprzętu. Zakup idealnej drukarki na home office to nie wszystko. Niemniej istotne są materiały eksploatacyjne – odpowiednio tusze i kartridże dla drukarek atramentowych i tonery dla drukarek laserowych.
Bloczki samoprzylepne do lepszej organizacji
Organizacja pracy na home office bywa nie lada wyzwaniem. By nie narazić się na utratę zaufania pracodawcy, a jednocześnie nie zginąć pod nawałem obowiązków, konieczne jest umiejętne planowanie listy zadań i pilnowanie najważniejszych spraw. Pamięć ludzka bywa zawodna, dlatego warto w tym temacie posiłkować się prostymi rozwiązaniami, takimi jak znane i lubiane od lat bloczki samoprzylepne. Praktyczne, pakowane po 100 sztuk karteczki samoprzylepne to idealny pomocnik zdalnego pracownika – dostępne w różnych kolorach świetnie sprawdzają się do oznaczania dokumentów (tzw. zakładki indeksujące) czy tworzenia list zadań – kwadratowe lub prostokątne karteczki można naklejać w zasięgu wzroku, na przykład na ekranie komputera czy ścianie biura. Zastosowany na karteczkach klej pozwala na ich łatwe odrywanie bez ryzyka rozerwania papieru czy pozostawienia śladów na podłożu.
Markery, długopisy i ołówki
Home office, choć w dużej mierze sprowadza się do wykonywania zadań przed ekranem komputera, nie może obejść się bez typowych dla pracy biurowej akcesoriów piśmiennych. Niezbędne na wyposażeniu domowego biura są choćby markery, wyróżniające się wysoką trwałością napisów nanoszonych zarówno na papierze, jak i innych gładkich powierzchniach. W pracy z domowego zacisza mogą być wykorzystywane do oznaczania teczek i segregatorów czy podpisywania płyt CD. Poza markerami przydatne są też długopisy, wykorzystywane do zapisywania informacji podczas wideokonferencji, planowania zadań w kalendarzu czy podpisywania dokumentów. Świetnym wyborem są zwłaszcza długopisy automatyczne z wymiennym wkładem – dobrze zaopatrzyć się w kilka sztuk o różnym kolorze. Niezastąpionym narzędziem biurowym jest też ołówek, który przydaje się podczas dokonywania korekt dokumentów czy wykonywania odręcznych notatek ze spotkań online czy rozmów telefonicznych.
Segregatory i skoroszyty do utrzymania porządku
Praca z domu wiąże się z generowaniem rozmaitych dokumentów. O ile ich przechowywanie w biurze wydaje się być rzeczą prostą, to w domowych warunkach szczególnie istotne jest utrzymanie nienagannego porządku w papierach. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla wygody i efektywności pracy, jak również należytego zabezpieczenia dokumentów. Warto więc, by podczas wyposażania przestrzeni home office zaopatrzyć się w specjalne segregatory, które umożliwiają dobre organizowanie dokumentów. Segregatory w szerokiej gamie kolorów i z miejscem na etykietę pozwolą zachować idealny ład w nawet niewielkiej przestrzeni do pracy w domu lub mieszkaniu. Nieodłącznym dodatkiem do segregatorów są skoroszyty – wykonane z tworzywa okładki, wyposażone w specjalne grzbiety, można wygodnie wpiąć do segregatora wraz z kompletem znajdujących się w nich kartek. Różne kolory skoroszytów, podobnie jak w przypadku samych segregatorów sprawiają, że wpinane do jednego segregatora pakiety dokumentów są łatwe do zlokalizowania.
Zszywacze, spinacze i noże do cięcia papieru
Jakie inne akcesoria biurowe powinny znaleźć się pod ręką pracownika na home office? Na uwagę zasługują również zszywacze, spinacze i noże do cięcia papieru. Pierwsze z nich sprawdzają się w przypadku konieczności spięcia razem dokumentów lub wydruków. Zapewniają one trwałe i nierozerwalne połączenie, co chroni dokumenty przed zgubieniem. Podobną rolę pełnią spinacze i klipsy do papieru, dostępne w wielu wymiarach, które skutecznie przytrzymują kartki papieru. Jednocześnie są odporne na rdzewienie, dzięki czemu nie ma ryzyka zabrudzenia dokumentów. Na koniec, choć nie najmniej ważne – noże do cięcia papieru, pozwalające na szybkie podzielenie kartki na części bez efektu poszarpanych brzegów czy ryzyka naruszenia treści. Wszelkie niezbędne akcesoria biurowe dostępne są w ofercie DobreTonery.pl. Zapraszamy do zapoznania się z naszym asortymentem i skompletowania wyposażenia biura pracownika zdalnego.