Zakup tonera do drukarki a jego klasyfikacja budżetowa
Każda osoba prowadząca własną firmę wie doskonale, że zakup materiałów eksploatacyjnych musi być odpowiednio klasyfikowany, abyśmy mogli wpisać wydatki w koszty. Jednak czasem niektóre z produktów są nieco problematyczne pod tym względem. Jednym z nich są tonery do drukarek. Dlatego też przybliżamy reguły klasyfikacji budżetowej związanej z tymi materiałami.
Księgowość, która teoretycznie nie powinna mieć problemów z zakwalifikowaniem w odpowiedni sposób konkretnych zakupów dla firm, czasem zwyczajnie nie nadąża za zmianami w polskim prawie, mimo, że te, o które opiera się klasyfikacja budżetowa, nie zmieniają się już od kilku lat. Przypomnijmy więc, jak wygląda to obecnie – dzięki temu nie popełnisz więcej żadnych błędów.
Do końca 2010 roku tonery do drukarek ujmowane były w paragrafie 474 w brzmieniu „474 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych” i 475 w brzmieniu „475 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji”. To już przeszłość. Obecnie ujmuje się je bowiem w paragrafie właściwym dla rodzaju dokonanego zakupu, np. w paragrafie 421 „Zakup materiałów i wyposażenia”.
Podsumowując, jeśli decydujemy się na zakup tonera do drukarki firmowej, warto ująć je w paragrafie 421, który obejmuje “Zakup materiałów i wyposażenia”. Choć tonery do drukarek znajdują się na tej liście już od kilku lat, wielu z nas wciąż ma problemy z zapamiętaniem tej zmiany. Mamy jednak nadzieję, że nasz wpis okazał się pomocny i rozwieje wszystkie wątpliwości.