Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze
Praca w biurze wydaje się prosta i przyjemna, jednak w praktyce wymaga odpowiedniego przygotowania oraz umiejętności zachowania porządku na stanowisku pracy. Ta prozaiczna z pozoru rzecz znacząco wpływa na naszą wydajność. Ciągły chaos i złe przygotowanie biura sprawia, że trudno skupić się na pracy, niezbędne dokumenty stale gdzieś giną, a my po paru godzinach pracy siedzącej czujemy się obolali i zmęczeni. Warto więc zastanowić się, jakie przyrządy biurowe przydadzą się przy każdym biurku oraz jak zorganizować pracę w biurze, aby była ona płynna i efektywna.
Dlaczego warto zadbać o porządek w miejscu pracy?
Porządek na biurku oraz wokół niego znacząco wpływa na naszą wydajność w pracy. Zamiast tracić czas i siły na szukanie potrzebnych dokumentów czy artykułów biurowych, możemy w 100% skupić się na swoich obowiązkach. Jednak to nie wszystko. Porządek w biurze wpływa także na lepsze zdrowie. W jaki sposób? Otóż zaniedbane środowisko to miejsce, w którym rozwijają się bakterie, zbiera się kurz i roztocza, które są niebezpieczne dla osób wrażliwych oraz alergików. Warto więc regularnie dbać o czystość biura oraz w miarę możliwości zapewniać stały dopływ świeżego powietrza. Ponadto porządek lub nieporządek na biurku świadczy dobitnie o jego właścicielu. Jeżeli mamy zwyczaj mieć bałagan na swoim biurku czy w dokumentach, pracodawca bądź kontrahenci mogą mieć do nas negatywny stosunek i mniej nam ufać. Zapewne wyjdą z założenia, że skoro nie potrafimy zachować ładu w swoim miejscu pracy, podobny stosunek mamy też do innych obowiązków. A to może się źle dla nas skończyć. Warto więc zadbać o porządek w biurze oraz zaopatrzyć się w akcesoria, które ułatwią organizację pracy.
Akcesoria ułatwiające organizację
Na rynku możemy znaleźć wiele akcesoriów biurowych przeznaczonych do organizacji pracy. Dzięki nim wszystkie dokumenty i inne materiały są uporządkowane i przechowywane w estetyczny i bezpieczny sposób. To z kolei wpływa na nasz komfort pracy – mając pod ręką uporządkowaną dokumentację, bez większych problemów odnajdziemy poszczególne z nich, nawet sprzed kilku miesięcy czy lat. Dzięki temu będziemy mieć wszystko pod kontrolą i o niczym nie zapomnimy. W jakie akcesoria warto się wyposażyć? Organizery i kuwety na dokumenty Organizery w postaci teczek i segregatorów to chyba najważniejsze wyposażenie każdego biura. Choć w dobie komputeryzacji wiele plików możemy już przechowywać wirtualnie, nadal część dokumentów dociera do nas w formie pisemnej. Sposób ich przechowywania ma ogromne znaczenie, jeżeli nie chcemy żadnego z nich zgubić. Segregatory to najprostszy sposób na segregowanie umów, faktur, protokołów itp. Każdy segregator możemy szczegółowo opisać, dzięki czemu dokładnie wiemy, w którym z nich szukać poszczególnych dokumentów. Szczególnie sprawdzi się układanie ich alfabetycznie lub datami wystawienia.
Takie uporządkowanie pozwoli na bezpieczne przechowywanie wieloletniej dokumentacji. Z kolei kuwety na organizery to przydatne narzędzie biurowe w przypadku bieżących dokumentów, które odkładamy na później do uzupełnienia, podpisania, zeskanowania czy wysłania. W ten sposób nie musimy pamiętać o wszystkim – po prostu wiemy, że dokumenty znajdujące się w kuwecie na biurku wymagają uzupełnienia, a następnie umieszczenia ich w segregatorach bądź teczkach. Szafki na klucze i kasetki na pieniądze Klucze do pomieszczeń biurowych oraz pieniądze z kasy firmy powinny być zabezpieczone w szczególny sposób. Jako osoby odpowiedzialne za te rzeczy powinniśmy zadbać, by były one schowane w miejscu dodatkowo zamykanym. W takim wypadku przydać się nam mogą szafki na klucze oraz kasetki na pieniądze. Są one wykonane z solidnych materiałów, najczęściej na kluczyk. Dzięki temu nikt nie powołany nie wejdzie w posiadanie zawartości, a jednocześnie osoby odpowiedzialne lub upoważnione będą miały do nich stały dostęp.
Akcesoria poprawiające komfort
Na jakość naszej pracy wpływa nie tylko uporządkowanie, ale też ergonomia miejsca pracy. Wpływ na to ma odpowiednia wysokość i szerokość biurka, fotel biurowy dostosowany do naszego wzrostu czy też ustawienie monitora na odpowiedniej wysokości. Ma to szczególne znaczenie, gdy zdecydowana większość naszej pracy polega na siedzeniu przed komputerem. Jakie dodatkowe wyposażenie biura może poprawić nasz komfort pracy? Podnóżki biurowe Podnóżki pod biurko to jeden z prostszych sposobów na zachowanie prawidłowej postawy siedzącej podczas pracy biurowej. Pomagają nam one utrzymać nogi zgięte pod odpowiednim kątem. W ten sposób zdecydowanie mniej odczujemy skutki wielogodzinnego pozostawania w pozycji siedzącej. Podnóżki są dyskretne, nie zabierają wiele miejsca, a znacząco poprawiają komfort i wygodę pracy. Podstawki pod monitor Kolejnym praktycznym dodatkiem do biura jest podstawka pod monitor. Dzięki niej monitor od komputera będzie na właściwej wysokości, nawet jeśli biurko jest nieco niższe. Odpowiednia wysokość monitora ma ogromny wpływ na naszą postawę ciała podczas pracy – gdy jest za nisko, zaczynamy się garbić, a to powoduje nadwerężenie mięśni karku. Po paru godzinach pracy mocno to odczujemy.
Może Cię zaciekawić: Atramentowa czy laserowa. Jaką drukarkę wybrać?
Drobne akcesoria, które warto mieć pod ręką
W każdym biurze potrzebne są też drobne akcesoria, które pozwalają wykonywać notatki i porządkować dokumenty. Należą do nich długopisy, ołówki oraz kolorowe mazaki, karteczki samoprzylepne różnej wielkości, koszulki do segregatorów, spinacze, zszywacze, dziurkacze i wiele, wiele innych. Większość z nich trzymamy na biurku, by mieć do nich łatwy i stały dostęp, ale nawet one wymagają uporządkowania. Warto więc przechowywać je w małych pudełeczkach lub szufladkach, dzięki czemu nigdy się nie pogubią. Pamiętajmy, że porządek w miejscu pracy to w pewnym sensie nasza wizytówka, dlatego warto o niego dbać. Na jakość naszej pracy wpływ ma też ergonomia stanowiska, dlatego nie warto oszczędzać na biurowym wyposażeniu, takim jak biurka i fotele oraz akcesoria podnoszące komfort pracy. Zachęcamy do zajrzenia oferty naszego sklepu internetowego www.dobretonery.pl, w którym oprócz akcesoriów do drukarek, można znaleźć także elementy biurowe.