Otwierasz biuro? Sprawdź jakie wyposażenie musisz posiadać!
Planując otwarcie nowego biura bądź przearanżowanie dotychczasowego, stajemy przed nie lada wyzwaniem, jakim jest zakup wyposażenia. Należy przy tym pamiętać, że biuro to nie tylko wizytówka firmy, ale przede wszystkim miejsce pracy – dlatego na etapie jego urządzania powinniśmy zadbać zarówno o efekt wizualny, jak i komfort pracowników. Jakich sprzętów i akcesoriów nie może zabraknąć w biurze? Jakie meble muszą się w nim znaleźć? Jak przygotować pokój socjalny? Oto pełna lista zakupów do biura!
Po pierwsze – niezbędne sprzęty i akcesoria biurowe
Zacznijmy od najważniejszego – akcesoriów biurowych. Bez względu na branżę, w której działamy i ilu pracowników zatrudniamy, podstawą funkcjonowania każdej firmy są rozmaite sprzęty i akcesoria biurowe, od których zależy sprawne wykonywanie zadań. Kluczowe wyposażenie stanowią sprzęty, na czele z komputerem, bez którego trudno wyobrazić sobie efektywne realizowanie biurowych obowiązków. Urządzenie powinno cechować się wysoką wydajnością i niezawodnym działaniem.
Oprócz komputera potrzebna jest drukarka, która posłuży pracownikom do drukowania różnego rodzaju umów, projektów czy regulaminów. Do wyboru mamy dwa rodzaje urządzeń – drukarki atramentowe, polecane przy częstym wydruku tekstu oraz laserowe, które sprawdzą się przy drukowaniu materiałów graficznych. Podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze urządzenia, poza szybkością działania, są koszty jego eksploatacji – papier do drukarki oraz tusze i kartridże dla drukarek atramentowych bądź tonery dla drukarek laserowych. Dobrym rozwiązaniem do biur są urządzenia wielofunkcyjne, pozwalające nie tylko na drukowanie, ale też kopiowanie, skanowanie i faksowanie dokumentów.
Pozostałymi urządzeniami biurowymi, w które warto zainwestować są też niszczarki, niezbędne do skutecznego usuwania dokumentów zawierających wrażliwe dane oraz bindownice i laminatory, chroniące dokumenty przed zniszczeniem. Wyposażając biuro, zarówno jednoosobowej działalności, jak i firmy zatrudniającej pracowników, zadbajmy o niezbędne akcesoria. Wśród nich wyróżnić możemy artykuły piśmiennicze oraz produkty ułatwiające segregację dokumentów. Pierwsza kategoria obejmuje przede wszystkim ołówki, długopisy, cienkopisy, żelopisy i zakreślacze, czyli wszystkie przybory pozwalające notować i zaznaczać różnego rodzaju informacje. Nanoszenie poprawek do błędów ułatwi z kolei zestaw korektorów. To jednak nie wszystko – w biurze nie może zabraknąć również bloczków samoprzylepnych, czyli kolorowych karteczek, które które świetnie nadają się do przekazywania wiadomości kolegom z pracy lub notowania ważnych informacji. Warunkiem sprawnego funkcjonowania każdego biura jest utrzymywany w nim porządek.
Odnalezienie się w gąszczu dokumentów możliwe jest dzięki odpowiednim akcesoriom. Są nimi przede wszystkim segregatory i foliowe koszulki, służące do przechowywania poszczególnych dokumentów. Segregatory dostępne są nie tylko w różnych formatach, ale i kolorach, co pozwala na tematyczne katalogowanie papierów. Grupowanie dokumentów ułatwią też metalowe spinacze i zszywacze, zaś specjalne dziurkacze do papieru pozwolą na bezpośrednie wpięcie wydruków do skoroszytu.
Po drugie – meble, które muszą znaleźć się na wyposażeniu otwieranego biura
Wiemy już, że otwarcie biura wiąże się z jego wyposażeniem w liczne sprzęty i akcesoria. Jednak równie istotne jest umiejętne wyposażenie przestrzeni biurowej w podstawowe meble. Wśród nich najważniejsze są oczywiście biurka i krzesła. Długie godziny spędzone przed komputerem wymagają zastosowania rozwiązań, które będą jak najmniej męczące dla wzroku i kręgosłupa pracownika. Dlatego decydując się na zakup krzesła, warto zwrócić uwagę na modele z regulowaną wysokością i właściwie wyprofilowane. Polecane są zwłaszcza z modele z praktycznym zagłówkiem.
Przy wyborze biurka ważna jest natomiast jego solidność i odpowiednie wymiary, które pozwolą na swobodne przechowywanie sprzętu komputerowego i rozmaitych dokumentów. Praktycznym rozwiązaniem są też tak zwane kontenerki biurowe, czyli małe szafki na kółkach lub nóżkach, ustawiane przy biurku pracownika. Tworząc miejsce pracy należy zadbać również o należyte oświetlenie, które będzie miało znaczący wpływ na samopoczucie pracownika i poziom jego zmęczenia. W przestrzeni biurowej dobrze sprawdzi się ogólne, ciepłe światło wiszące, uzupełnione lampką biurową przy każdym stanowisku. Poza tym, w biurze konieczne będą też meble do przechowywania dokumentów. Najwygodniejsze są w tej kategorii szafy biurowe – niezwykle pojemne i pozwalające na zachowanie ładu w firmowej dokumentacji. Modele zamykane zapewniają wizualny porządek, a jednocześnie chronią dokumenty przed dostępem niepowołanych osób.
Po trzecie – aranżacja przestrzeni socjalnej w nowym biurze
Na koniec, choć nie najmniej ważna – strefa socjalna, która odgrywa ważną rolę w kwestii organizacji pracy biura. Jako wymagany element przestrzeni biurowej, wpływa na higienę pracy i sprzyja budowaniu relacji wśród pracowników. Jakie elementy powinny znaleźć się na wyposażeniu pokoju socjalnego? To wynika z jego podstawowej roli, jaką jest przygotowywanie i spożywanie posiłków oraz picie pobudzającej kawy czy rozgrzewającej herbaty. Nie może tu więc zabraknąć sprzętów AGD – kuchenki, lodówki, ekspresu do kawy i czajnika.
Punktem centralnym kuchni będzie stół z krzesłami. To jednak nie koniec – w przestrzeni socjalnej nie może zabraknąć również miejsca, w którym pracownicy pozostawią swoje okrycia wierzchnie lub ubrania na zmianę. Niezbędne w tym celu będą szafy z półkami i wieszakami, które pomieszczą dodatkowo kosztowności pracowników i ich inne przedmioty prywatne. Pamiętajmy również, że w pokoju socjalnym musi znaleźć się wyposażona apteczka, urządzenia sanitarno-higieniczne i środki higieny osobistej.
Wyposażenie nowego biura to ważne zadanie dla każdego właściciela firmy. W trosce o komfort i efektywność pracowników, jak również wizerunek przedsiębiorstwa, warto podejść do aranżacji przestrzeni w należytą uwagą. W skompletowaniu niezbędnych sprzętów i akcesoriów biurowych pomocna będzie bogata oferta sklepu DobreTonery.pl – zapraszamy do zapoznania się z naszym asortymentem!